آپارتمان ، یک سبک زندگی

  

موقعیت یک ساختمان و یا یک خانه بسیار مهم است و این موقعیت بر قیمت و متوسط هزینه ها به طور کلی اثرگذار است. هر کس دوست دارد در جوار یک همسایه خوب و به دور از جنجال زندگی کند و یا حداقل مکانی پیدا کند که نزدیک به محل کارش باشد.

مشخص است که مجتمع های آپارتمانی مشکلات کمتری دارند، چرا که در موقعیت های مطلوب تری نسبت به خانه های ویلایی قرار می گیرند. این بدین معناست که با خرید یک آپارتمان، شما یک موقعیت عالی با قیمتی مناسب و به طور کلی همراه با هزینه های منطقی را انتخاب کرده اید.

آپارتمان ها معمولا در مرکز شهر و نزدیک به هر آنچه که نیاز دارید قرار گرفته اند از جمله فروشگاه های خرید، دفترهای اداری و یا اطلاعاتی. اگر آپارتمان در مرکز شهر باشد، بدان معناست که شما تنها چند متر با برآوردن نیازهای روزمره خود فاصله دارید. اگر صاحب آپارتمان نیستید، وقت آن رسیده که پس انداز کنید و یک واحد از آن را بخرید.

  • سبک زندگی خوب

سبک زندگی خوب یکی از مزایای اصلی زندگی در آپارتمان است. زندگی در مجتمع های مسکونی به طور قابل ملاحظه ای کیفیت فعالیت های تفریحی شما را بالا می برد و شما به مکان هایی نظیر سالن تئاتر، سینما، تسهیلات ورزشی و … دسترسی خواهید داشت. زندگی کردن در مرکز شهر بسیار متفاوت تر از زندگی کردن در حومه است.

سبک زندگی شهری کاملاً ارزش این را دارد که به خاطرش صلح و آرامش حومه شهر را قربانی کنیم. با زندگی در آپارتمان شما فضای عمومی را به عنوان ادامه خانه خود در نظر می گیرید. مثلاً مکان های عمومی مانند باغ ها و پارک ها مکان تفریح شما می شوند و کافی شاپ های محبوب به اتاق پذیرایی راحت و دلپذیر شما تبدیل می شوند. شما باید تمامی هزینه ها را در هنگام تخمین بودجه برای خرید و زندگی در آپارتمان مد نظر داشته باشید.

  • امنیت ساختمان

ورود به یک مجتمع مدرن آپارتمانی، کار نسبتا پیچیده ای است. درب های زیادی برای ورود وجود دارند، از درب اصلی گرفته تا درب طبقه ها و واحدها. جدا از هزینه متوسط آپارتمان، امنیت ساختمان باید الویت اول شما باشد. امنیت بدین معناست که سارقین و افراد ناشناس برای رسیدن به آپارتمان شما باید متحمل سختی و زحمت زیادی شوند، خصوصاً اگر در راهروی ورودی منتهی به واحد خود آژیر نصب کرده باشید.

 

علاوه بر آن، معمولا ًدر هر طبقه ۲ واحد وجود دارد که بدین معناست که دزدها مجبور خواهند شد برای جابجایی وسایل سنگین زحمت بیشتری را متحمل شوند. آن ها در حالی که تلویزیون خانه را به بیرون از آپارتمان می برند، حداقل باید انتظار دیدن یک همسایه که در آن طبقه سکونت می کند را داشته باشند.

آپارتمان هایی که در مجتمع های بزرگ مسکونی ساخته شده اند اصولاً با دروازه های آهنی حفاظت می شوند یا یک نگهبان برای نظارت بر آن ها استخدام شده و تمامی رفت و آمدهای ساختمان ثبت و کنترل می گردند