شبکه بیسیم وای فای WiFi؟ انواع تکنولوژی وای فای WiFi ؟

NCR Corporation/AT&T Wi-Fi را در سال 1991 در هلند اختراع کرد. با استفاده از این فناوری می توانیم بین دو یا چند دستگاه اطلاعات تبادل کنیم. Wi-Fi برای دستگاه‌های محاسباتی سیار مانند لپ‌تاپ توسعه داده شد، اما اکنون به طور گسترده برای برنامه‌های موبایل و لوازم الکترونیکی مصرفی مانند تلویزیون، پخش‌کننده DVD و دوربین‌های دیجیتال استفاده می‌شود. هنگام برقراری ارتباط با اتصال Wi-Fi باید دو امکان وجود داشته باشد: یک نقطه دسترسی به اتصال مشتری یا یک اتصال مشتری به مشتری. وای فای نوعی فناوری بی سیم است. معمولاً به آن LAN بی سیم (شبکه محلی) می گویند. فناوری WiFi به شبکه های محلی اجازه می دهد بدون کابل و سیم کار کنند. این یک انتخاب محبوب برای شبکه های خانگی و تجاری است. آداپتور بی سیم کامپیوتر داده ها را به سیگنال رادیویی تبدیل می کند و داده ها را برای کاربران به آنتن می فرستد. در ادامه با وبلاگ تکنولوژی همراه باشید.

  

شبکه بی سیم یک شبکه کامپیوتری است که به کابل متصل نیست. شبکه‌های بی‌سیم به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد متصل بمانند، اما بدون اتصال به هیچ سیمی پرسه بزنند. تلفن هوشمند شما می تواند به Wi-Fi در استارباکس متصل شود. می توانید یک چاپگر را به لپ تاپ خود در اتاق دیگری متصل کنید. شما می توانید کل یک کسب و کار را بدون سیم کشی در ساختمان خود راه اندازی کنید.


چه در خانه و چه در محل کار، می توانید از فرآیند پرهزینه، وقت گیر و اغلب خسته کننده کابل کشی بین مکان های مختلف تجهیزات اجتناب کنید.


انواع مختلفی از استانداردهای Wi-Fi وجود دارد. روتر، لپ‌تاپ، تبلت، گوشی هوشمند و دستگاه‌های خانه هوشمند شما از استانداردهای بی‌سیم برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنند. استانداردهای بی سیم نیز هر چند سال یکبار تغییر می کند. به‌روزرسانی‌ها اینترنت سریع‌تر، اتصالات بهتر، اتصالات همزمان بیشتر و موارد دیگر را به ارمغان می‌آورند.


چهار نوع اصلی از شبکه های بی سیم وجود دارد.

شبکه‌های شخصی بی‌سیم (WPAN) شبکه‌هایی با برد کوتاه هستند که دستگاه‌ها را در یک منطقه نسبتاً کوچک به هم متصل می‌کنند. یک WPAN عموماً دستگاه‌هایی را که در دسترس انسان هستند به هم متصل می‌کند، اگرچه برد می‌تواند تا حدود 30 فوت افزایش یابد. با استفاده از فناوری بلوتوث، یک WPAN می‌تواند دستگاه‌های سازگار را نزدیک یک مکان مرکزی وصل کند و یک هدست را به لپ‌تاپ روی میز شما متصل کند.


تکنولوژی Wi-Fi  شبکه‌های بی‌سیمی هستند که از امواج رادیویی استفاده می‌کنند، نه از فناوری بلوتوث مانند WPAN. معمولاً حداقل یک کابل وجود دارد که یک نقطه دسترسی برای دسترسی به اینترنت است، مانند اتصال اینترنت سیمی که به روتر می رود و سپس سیگنال بی سیم را به دستگاه های دیگر پخش می کند. WLAN ها برای اتصال به منابع محلی و اینترنت استفاده می شوند. محدوده را می توان به یک اتاق یا خانه یک نفره محدود کرد یا با استفاده از فناوری های طیف گسترده یا OFDM در کل یک ساختمان یا محوطه دانشگاه پخش شد.


شبکه‌های گسترده بی‌سیم (WWAN) را می‌توان در مناطق بزرگ مانند شهرها یا کشورها از طریق چندین سیستم ماهواره‌ای، سایت‌های آنتن یا سیگنال‌های تلفن همراه نگهداری کرد. WWAN ها با یک منطقه تحت پوشش گسترده، راهی برای متصل ماندن در زمانی که سایر اشکال دسترسی به شبکه در دسترس نیستند، فراهم می کنند.


شبکه‌های شهری بی‌سیم (WMANs) چندین شبکه بی‌سیم مختلف را در یک منطقه شهری مانند سایر ساختمان‌های یک شهر به هم متصل می‌کنند.


در میان این چهار شبکه، تنها دو انتخاب برای استفاده شخصی و تجاری کوچک وجود دارد - WPAN و WLAN. یک WPAN اتصال بین دستگاه ها را در محدوده 30 فوتی فراهم می کند که برای یک دفتر خانگی یا یک دفتر بسیار کوچک عالی است. اما اگر برای گسترش کل خانه یا ساختمان تجاری بزرگ خود به پوشش نیاز دارید، WLAN انتخابی برای شماست، زیرا پوشش وسیعی از منطقه را فراهم می کند و می تواند در مجموع هزاران کاربر را پشتیبانی کند.


انواع فناوری های وای فای WIFI

در حال حاضر، آنها چهار نوع اصلی فناوری WIFI هستند.


 


Wi-Fi-802.11a

Wi-Fi-802.11b

Wi-Fi-802.11g

Wi-Fi-802.11n

Wi-Fi-802.11a

802.11a یکی از سری فناوری های بی سیم است که فرمت و ساختار سیگنال های رادیویی ارسال شده توسط روترها و آنتن های شبکه های WI-FI را تعریف می کند.


 


Wi-Fi-802.11b

802.11b یکی از سری فناوری های بی سیم است. 802. 11b از پهنای باند 11mbps پشتیبانی می کند. سیگنال در طیف فرکانس تنظیم نشده در حدود 2.4 گیگاهرتز. این فرکانس در مقایسه با Wi-Fi-802.11a پایین است، به این معنی که در فاصله معقولی کار می کند. با تلفن های بی سیم میکرو و سایر دستگاه ها تداخل ایجاد می کند. ارزان است و برای برد سیگنال با استفاده از لوازم خانگی خوب است.


 


Wi-Fi-802.11g

در سال‌های 2002 و 2003، این فناوری از محصولات جدیدتر و تهمت‌آمیزتر پشتیبانی کرد. این بهترین فناوری 802.11a و 802.11b است. 802.11b از پهنای باند تا 54 مگابیت در ثانیه پشتیبانی می کند و از فرکانس 2.4 گیگاهرتز برای برد بیشتر استفاده می کند. این هزینه بیش از 802.11b است. دسترسی سریع و حداکثر سرعت دارد.


 


Wi-Fi-802.11n

802.11n جدیدترین فناوری WIFI است. برای بهبود 802.11g طراحی شده است. مقدار پهنای باند پشتیبانی شده با استفاده از چندین سیگنال و آنتن بی سیم به جای یک. از پهنای باند 100 مگابیت بر ثانیه و افزایش قدرت سیگنال پشتیبانی می کند.


 


محدودیت های WIFI

 


محدوده محدود است

تداخل دستگاه های دیگر مانند مایکروویو، تلفن و غیره

مصرف برق بالاست

خطرات امنیت داده ها


مزایای WIFI WIFI

 


لپ تاپ بی سیم را می توان از مکانی به مکان دیگر منتقل کرد

دستگاه های ارتباطی شبکه Wi-Fi بی سیم می توانند هزینه سیم ها را کاهش دهند.

راه اندازی و پیکربندی Wi-Fi در مقایسه با فرآیند کابل کشی آسان است

کاملا ایمن است و با هیچ شبکه ای تداخل نخواهد داشت

همچنین می توانیم از طریق هات اسپات به اینترنت متصل شویم

ما می توانیم اینترنت را به صورت بی سیم وصل کنیم

 


معایب Wi-Fi WIFI

 


Wi-Fi تشعشعاتی تولید می کند که می تواند به سلامت انسان آسیب برساند

هر زمان که از سرور استفاده نمی کنیم، باید اتصال Wi-Fi را قطع کنیم

برای انتقال داده محدودیت هایی وجود دارد، ما نمی توانیم اطلاعات را در فواصل طولانی انتقال دهیم

اجرای Wi-Fi در مقایسه با اتصال سیمی بسیار گران است

 


انواع اتصالات وای فای

سیم/روتر

این روزها اکثر خانه ها از روتر بی سیم برای دسترسی به اینترنت استفاده می کنند. از مزایا می توان به سهولت راه اندازی، تحرک در محدوده یک نقطه دسترسی Wifi (روتر) و امکان اتصال چندین دستگاه اشاره کرد.


معایب: پهنای باند محدود و سرعت آهسته تر چون دستگاه های بیشتری به شبکه وای فای متصل می شوند و همچنین تداخل احتمالی سایر دستگاه های الکترومغناطیسی در خانه.


 


هات اسپات موبایل یا جت پک

این روزها اکثر تلفن های هوشمند یا تبلت ها می توانند به عنوان یک نقطه کانونی موقت مورد استفاده قرار گیرند و اگر گهگاه به آن نیاز داشته باشید، گزینه بسیار خوبی است. استفاده از آن آسان است و نیازی به خرید دستگاه های اضافی ندارد، اما می تواند عمر باتری و داده های شما را خیلی سریع کاهش دهد. از سوی دیگر، Jetpack به عنوان یک هات اسپات اختصاصی موبایل عمل می کند که سیگنال را از دکل های تلفن همراه در منطقه شما درست مانند گوشی هوشمند شما دریافت می کند.


منبع: verizon

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد