داکت اسپلیت چیست؟

در پاسخ به این سوال که داکت اسپلیت چیست به سادگی می توان گفت که داکت اسپلیت در واقع همان اسپلیت (کولر گازی) است با این تفاوت که در کولر گازی یونیت داخلی به صورت دیواری یا سقفی نصب می شود. اما داکت اسپلیت یونیت داخلی (یا تهویه مطبوع) به صورت توکار و در داخل سقف کاذب (یا قسمتی از سقف مانند راهروها یا ورودی اتاق ها) نصب می شود و سپس به اتاق ها یا قسمت های مختلف یک واحد متصل می شود. از یک ساختمان با کانال کشی و هوای تازه بعد. فیلترینگ و تنظیم دما را در آنها توزیع می کند. شکل زیر یک یونیت داخلی متصل به یونیت خارجی (خارج از ساختمان) با لوله های مسی را نشان می دهد. برای اینکه بدانید این سیستم چه مزایایی دارد و 4 عیب مهم آن چیست، توصیه می کنیم به نحوه چیدمان قطعات (مطابق تصویر زیر) و نحوه توزیع هوا به کانال توجه کنید، زیرا این دستگاه یک سیستم مجرای و معایب و مزایای آن مربوط به سیستم های تهویه کانالی است.


گرمایش داکت اسپلیت:

البته داکت اسپلیت فقط در سیکل سرمایش مشابه کولر گازی کار می کند و در سیکل گرمایش کاملا متفاوت است. به طوری که در یونیت داخلی آن یک کویل آب گرم وجود دارد که در فصل زمستان آب گرم ایجاد شده توسط پکیج یا موتورخانه در داخل کویل ها جاری شده و کویل را گرم می کند و با چرخاندن فن یونیت داخلی و در نتیجه تماس هوا با سطح داغ کویل هوا گرم می شود و مانند کولر گازی دیگر از سیکل تبرید تراکمی (برق و کمپرسور) در گرمایش استفاده نمی شود و یونیت خارجی دستگاه داکت اسپلیت عملاً در زمستان خاموش می شود. اگر دقت کرده باشید در کولرها می توانید در زمستان دستگاه را گرم کنید اما به دلیل مصرف برق معمولا کمتر این کار انجام می شود اما در دستگاه داکت اسپلیت دیگر نیازی به روشن شدن کمپرسور برای گرمایش نیست و برای بسته بندی یا اتصال موتورخانه به آن کافی است. این یکی از مزایای دستگاه داکت اسپلیت است.

 


انواع، ظرفیت و نصب:

امروزه کانال های اینورتر (سرعت متغیر) و معمولی (سرعت ثابت) و همچنین تک فاز و سه فاز در بازار موجود است.


ظرفیت سرمایش و گرمایش داکت اسپلیت بیشتر از اسپلیت (کولر گازی) است و می توان فضاهای بزرگتر را با آن تهویه کرد.


با توجه به تنوع طرح های ارائه شده در کانال ها و یونیت های داخلی، می توان آن را در ساختمان های کم ارتفاع با سقف کاذب نیز نصب کرد. برای نصب داکت اسپلیت یونیت داخلی نیازی به پوشاندن کل ساختمان با سقف کاذب نیست، بلکه در قسمتی از سقف (معمولا در راهروها و ورودی ها) به ارتفاع 25 سانتی متر نیز نصب می شود. تا کنون تا حد زیادی به این سوال که داکت اسپلیت چیست پاسخ داده ایم و در ادامه می خواهیم به 4 عیب مهم آن بپردازیم و مزیت های این دستگاه را نیز بررسی کنیم.


داکت اسپلیت چیست؟


4 مضرات مهم و درد طاقت فرسا شکافتن کانال

4 اشکال عمده این سیستم عبارتند از:


1. بدون منطقه بندی در داخل دستگاه داکت اسپلیت

پهنه بندی یعنی کنترل دمای اتاق ها و سالن ها به طور مستقل و جداگانه که چندین اتاق متصل به یک داکت اسپلیت، نمی توانند دمای مستقل و مجزا داشته باشند و همه آنها یک دما بوده و به طور همزمان سرد یا گرم می شوند. . بنابراین در هر نوع ساختمانی که نیاز به کنترل دمای جداگانه و مستقل در اتاق ها و سالن های خود دارد، به جای داکت اسپلیت، سیستم مینی چیلر و فن کویل یا استفاده از وسایل دیگر توصیه می شود.


به عنوان مثال، در یک واحد مسکونی، اگر اتاق کودک به دمای 22 درجه سانتیگراد (71 درجه فارنهایت)، دمای اتاق 19 درجه (66 درجه فارنهایت) و اتاق یک فرد جوان به دمای 17 درجه (63 درجه فارنهایت) نیاز دارد. فارنهایت)، دمای هوای خروجی هر فن کویل را می‌توان مستقل از سایر فن‌کویل‌ها تنظیم کرد، اما در داکت اسپلیت اینطور نیست و چون همه اتاق‌ها و سالن‌ها با کانال‌کشی به یک واحد سقف متصل می‌شوند، همه دارای دمای یکسان هستند. . خواهد داشت. بنابراین، این اولین مورد از چهار اشکال عمده دستگاه اسپلیت است که استفاده از آن را محدود می کند. معمولاً بهتر است از این سیستم فقط در مکان هایی استفاده شود که کل فضای تهویه شده یک تکه است و می خواهیم کل فضا با یک دما تهویه شود و از مزایایی که این سیستم ایجاد می کند (که بعداً خواهیم گفت) می توان استفاده کرد. 


https://iransplit.com/%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%da%a9%d9%88%d9%84%d8%b1-%da%af%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d9%be%d9%84%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d9%be%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d9%85/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد