محله عباس آباد اصفهان

شیخ صدوق

یکی دیگر از محله های خوب و اعیان نشین اصفهان شیخ صدوق است. خیابان شیخ صدوق به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می شود و همسایه شرقی خیابان چهارباغ مرتفع است. این خیابان از میدان برج کبوتر شروع و در شمالی ترین نقطه به پل فردوسی ختم می شود. این محله دسترسی بسیار خوبی به کتابخانه ها، مراکز درمانی، مراکز خرید و کافه ها و رستوران های محبوب دارد.


عباس آباد

عباس آباد محله ای در مرکز شهر اصفهان و یادگار دوران سلطنت شاه عباس صفوی است. این محله مجموعه ای از ساختمان های قدیمی و جدید را در دل خود جای داده است. عباس آباد در ضلع شمالی زاینده رود و بین پل مارنان و سی و سومین پل قرار دارد. از بناهای قدیمی این محله می توان به کلیسای لوکا و مسجد کازرونی اشاره کرد. عباس آباد از نظر دسترسی به امکانات رفاهی مانند بیمارستان، داروخانه، مدرسه، رستوران، ایستگاه مترو و اتوبوس جایگاه ویژه ای دارد. عباس آباد محله اعیانی است که قیمت ملک آن نسبتاً بالاست.


مشتاق

مشتاق محله ای است نزدیک زاینده رود که در کرانه شمالی قرار دارد. این محله دارای آپارتمان هایی با پنجره های مشرف به زاینده رود است که همه را مجذوب خود می کند. مشتاق به دلیل موقعیت جغرافیایی بسیار محبوب است و یکی از محله های گران قیمت اصفهان است. محله مشتاقان به سه بخش تقسیم می شود: اول مشتاق، دوم مشتاق و سوم مشتاق.


خواجو

محله خواجو یکی دیگر از محله های تاریخی اصفهان است. محله ای واقع در ضلع جنوبی منطقه سه. محدوده محله خواجو از کرانه زاینده رود شروع شده و در امتداد خیابان چهارباغ پایین تا شمال اصفهان ادامه دارد. قیمت خانه در این منطقه تاریخی نسبتاً بالا است.


تا اینجای کار با محله های پرطرفدار قشر مرفه اصفهان آشنا شدیم. اصفهان محله های خوب دیگری مانند چهارباغ بالا، بیشه حبیب، سپهسالار و دشتستان نیز دارد. لازم به ذکر است که ارزش گذاری ملک علاوه بر همسایگی آن به عواملی مانند قدمت ساختمان، مساحت و زیربنا، دسترسی، کیفیت مصالح مصرفی و تراکم ساختمان بستگی دارد. بنابراین املاک در محله های میانی ممکن است گرانتر از املاک مناطق مذکور باشد.


چهار باغ بالا

این محله از جنوب سی و سه پل شروع شده و تا دروازه شیراز امتداد دارد. این محله به دلیل موقعیت مکانی و دسترسی آسان به مترو، اتوبوس و امکانات آموزشی و رفاهی بسیار محبوب است. با وجود اینکه محله چهارباغ یکی از گران ترین محله های اصفهان است، اما با گشتن می توان خانه های مقرون به صرفه ای را نیز در آن یافت. محله چهارباغ بالا یکی از محله های شلوغ و پر رفت و آمد اصفهان است و برای انتخاب ملک در این محله باید به این نکته توجه کنید.


محله میرزا طاهر

محله میرزا طاهر در جنوب اصفهان قرار دارد. این محله دارای خانه های مدرن و شیک با قیمت مناسب تری نسبت به محله های دیگر می باشد. مساحت محله میرزا طاهر بین 100 تا 200 متر است. این محله از نظر دسترسی به امکانات رفاهی در موقعیت خوبی قرار دارد.


https://digihomenet.ir/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد