آموزش سرویس کولرگازی اسپلیت

کولر گازی اسپلیت شما وظیفه مهمی دارد و آن تامین آسایش و راحتی شماست. به عبارت دیگر کولر گازی اسپلیت باید در فصل گرما هوای خنک خانه شما را تامین کند و در فصل سرد سال هوا را گرم نگه دارد. خرابی این دستگاه مفید بسیار آزاردهنده است اما می توانید با انجام به موقع سرویس از خرابی های زیاد در دستگاه جلوگیری کنید. در این مقاله در رابطه با آموزش سرویس کولر گازی اسپلیت در مورد تعمیرگاه پشتیبانی دیبا صحبت خواهیم کرد. پس اگر می خواهید با نحوه سرویس کولر گازی اسپلیت آشنا شوید و این مراحل را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه کنید. همچنین می توانید به جای خواندن مقاله، ویدیوی زیر را تماشا کنید.


آموزش سرویس کولرگازی اسپلیت

اگر سرویس کولر گازی اسپلیت را یاد بگیرید به راحتی می توانید بدون هیچ هزینه ای و یا با کمترین هزینه ممکن دستگاه خود را سرویس کنید و با این کار در هزینه های خود صرفه جویی زیادی خواهید کرد و باعث می شوید که کولر گازی شما عملکرد فوق العاده ای داشته باشد. خدمات کولر گازی شامل خدماتی مانند شستشو، نصب مجدد، تعمیر، تست قطعات مختلف دستگاه و تست عملکرد کلی دستگاه می باشد.


سرویس کولر گازی اسپلیت شامل چه قطعاتی می شود؟

سرویس کولرگازی اسپلیت شامل سرویس پنل داخلی (اواپراتور) و سرویس پنل خارجی (کندانسور) می باشد. یعنی در سرویس دستگاه هر یک از این دو قطعه به خوبی شسته شده و در صورت وجود عیب به خوبی تعمیر می شوند و در صورت خرابی قطعه آن قطعه تعمیر یا تعویض می شود. در واقع سرویس دستگاه به صورت سطحی یا حرفه ای انجام می شود. به عنوان مثال، سرویس کندانسور و اواپراتور یا بررسی نشتی گاز یک کار تخصصی است و باید توسط افراد متخصص انجام شود، اما حتی افراد مبتدی نیز می توانند کاری مانند تعویض فیلتر انجام دهند.


فیلترها، کویل ها و پره های فن مهم ترین قطعاتی هستند که نیاز به نگهداری و سرویس دارند تا دستگاه بتواند به درستی کار خود را انجام دهد. نادیده گرفتن این موارد می‌تواند باعث از کار افتادن و اختلال در عملکرد دستگاه شما شود. همچنین عمر مفید دستگاه را کاهش می دهد.


کولر گازی اسپلیت چه زمانی نیاز به سرویس دارد؟

در مواقعی که کولر گازی اسپلیت به درستی کار نمی کند و به خوبی خنک نمی شود یا گرمایش آن مشکل است و زمانی که فیلتر، تیغه ها یا کویل ها کثیف هستند و گرد و غبار زیادی روی آنها وجود دارد و عملکرد خنک کننده به خوبی کار نمی کند و یا هزینه برق. بسیار بالا و غیر طبیعی هستند، دستگاه شما نیاز به سرویس دارد.


چگونه کولر گازی اسپلیت را سرویس کنیم؟

دستگاه را از برق بکشید: اولین کاری که برای سرویس کولر گازی اسپلیت باید انجام دهید این است که ابتدا دستگاه را از برق بکشید. به هیچ وجه هنگام اتصال دستگاه به برق نباید اجزای داخلی دستگاه را شسته یا اسپری کنید زیرا ممکن است در معرض خطر برق گرفتگی باشید. اگر نمی توانید دستگاه را از برق بکشید، به سادگی فیوز کولر گازی را خاموش کنید.

تمیز کردن فیلترها: فیلترها یکی از مهمترین قطعات کولر گازی هستند که تمیزی آنها در عملکرد دستگاه بسیار مهم است. فیلترها باید مرتبا تمیز یا تعویض شوند. فیلترهای کثیف جریان هوا را مسدود کرده و عملکرد سیستم را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. در صورت مسدود شدن فیلترها، جریان هوا از فیلترها دور می زند و آلودگی ها را مستقیماً به داخل کویل اواپراتور منتقل می کند، در نتیجه سیم پیچ اواپراتور را از گرد و غبار مسدود می کند و از اتلاف گرما جلوگیری می کند. در نتیجه با تمیز کردن فیلتر یا تعویض آن می توانید مصرف انرژی را تا 15 درصد کاهش دهید و عملکرد دستگاه خود را بهبود ببخشید. برخی از فیلترها قابل شستشو و استفاده مجدد هستند، در حالی که برخی دیگر نیاز به تعویض دارند. در طول تابستان، فیلترها باید یک بار در ماه یا ترجیحا یک بار در هفته تعویض شوند. همچنین اگر حیوان خانگی در خانه دارید؛ این تعویض ها باید زودتر انجام شود. تمیز کردن منظم فیلترها عمر فیلتر هوا را افزایش می دهد. اگر فیلترها خیلی کثیف هستند، بهتر است آنها را تعویض کنید. برای تمیز کردن فیلترها باید گیره های چپ و راست پنل داخلی را با کشیدن و باز کردن قسمت پلاستیکی جلوی پنل به آرامی بکشید. حالا در این قسمت 2 فیلتر می بینید که باید فیلترها را حذف کنید. فیلترها باید در یک سطل بزرگ قرار داده شوند و به آرامی با آب گرم و مواد شوینده شسته شوند. و باید بگذارید فیلترها خوب خشک شوند.

سنسور دمای دستگاه را تمیز کنید: سنسور دستگاه وظیفه بررسی دمای دستگاه را دارد و با نظارت مداوم بر دما، مجوز روشن یا خاموش شدن دستگاه ارسال شده به برد را کنترل می کند. اگر سنسور کثیف باشد، ممکن است نتواند کار خود را به درستی انجام دهد و پیام اشتباهی به برد ارسال کند. در نتیجه لازم است سنسور دما را برداشته و تمیز کرده و سپس در جای اصلی خود قرار دهید.


منبع:

https://serviskaran.ir/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%da%a9%d9%88%d9%84%d8%b1%da%af%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%af-%d8%b1%d8%a7-%d8%b3%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%b3-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85%d8%9f/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد