نحوه بستن برنامه ها در گوشی اندروید

بستن برنامه های اندروید به معنای جلوگیری از اجرای آنها در پس زمینه است. اگر فضای ذخیره سازی گوشی شما کم است یا اجرای برخی از برنامه ها باعث می شود باتری سریعتر تمام شود و گوشی گرم شود، می توانید با بستن آنها از این موارد جلوگیری کنید. در ادامه این مطلب از سامسونگ یار ما را همراهی کنید تا نحوه بستن اپلیکیشن ها در اندروید را با هم مرور کنیم. در ادامه با وبلاگ تکنولوژی همراه باشید.

  

معمولاً لازم نیست همیشه برنامه ها را از پس زمینه ببندید. زیرا تلفن شما باید از آنها برای انجام برخی کارها استفاده کند. و باز و بسته شدن مداوم برنامه ها می تواند حجم کاری بیشتری را به گوشی تحمیل کند. در واقع، خاموش کردن مداوم برنامه ها می تواند سرعت دستگاه را کاهش دهد.


اما اگر دلیل خاصی برای این کار دارید، روش‌های مختلفی برای بستن اپلیکیشن‌ها در اندروید وجود دارد که انجام آن‌ها آسان است.


توجه:

بستن برنامه ها در اندروید به معنای حذف آنها نیست. زیرا برای حذف آن باید برنامه را به طور کامل از روی گوشی پاک کنید.


این راهنما برای تمامی دستگاه های اندرویدی با هر برندی مناسب است.


نحوه بستن برنامه ها در اندروید

راه حل های مختلفی برای این کار وجود دارد که با کمک آن ها می توانید تمام برنامه های در حال اجرا را در صفحه اصلی گوشی یا تنظیمات گوشی ببندید.


از صفحه اصلی

سریع ترین راه برای بستن برنامه ها این است که این کار را از صفحه اصلی انجام دهید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.


ابتدا باید تمام برنامه های در حال اجرا اندروید را ببندید. اگر نمی دانید چگونه این کار را در گوشی خود انجام دهید، هر نسخه از اندروید مکانیزم مخصوص به خود را برای این منظور دارد. در ادامه تمامی روش های موجود را بررسی می کنیم:

انگشت خود را روی صفحه به سمت پایین بکشید. (انگشت خود را به طرفین نکشید یا کشوی برنامه را باز نکنید)


روی نماد مربع کوچک در پایین صفحه کلیک کنید.


روی دکمه فیزیکی در پایین تلفن/تبلت خود که شبیه دو مستطیل به نظر می رسد ضربه بزنید.


در دستگاه‌های Samsung Galaxy، دکمه برنامه‌های اخیر را در سمت چپ دکمه هوم فشار دهید.


انگشت خود را به بالا یا پایین یا چپ و راست بکشید تا اپلیکیشن مورد نظر خود را پیدا کرده و ببندید.

انگشت خود را روی صفحه قرار دهید و برنامه مورد نظر خود را بکشید. اگر برنامه به صورت افقی در منوی لیست مانند نمایش داده شود، به این معنی است که برنامه در حال اجرا است. برای بستن برنامه کافی است با یک ضربه سریع برنامه را ببندید.

یا اگر برنامه ها در یک لیست عمودی نمایش داده می شوند، برنامه را به سمت راست یا چپ بکشید تا بلافاصله بسته شود.


برخی از دستگاه‌های اندرویدی هنگام مشاهده، دکمه خروج در سمت راست هر برنامه دارند که می‌توانید روی آن کلیک کنید تا برنامه بسته شود. اگر دکمه ای با نماد x کوچک می بینید، روی آن ضربه بزنید تا همه برنامه هایی که اخیراً باز شده اند بسته شوند.


اگر هیچ یک از این روش ها کار نکرد، برخی از دستگاه ها دارای دکمه پاک کردن همه هستند. با ضربه زدن روی آن می توانید همه برنامه ها را ببندید.


مراحل 1، 2 و 3 را برای بستن هر برنامه در حال اجرا تکرار کنید. پس از انجام این مراحل، یک فضای خالی در کنار لبه صفحه اصلی انتخاب کنید یا دکمه هوم را فشار دهید.

بستن برنامه ها در اندروید با کمک مدیر برنامه

تلفن یا تبلت دارای یک مدیر است که می توانید از آن برای بستن برنامه های در حال اجرا استفاده کنید. در این گزینه گزینه های بیشتری نسبت به آنچه در روش کشیدن بالا گفته شد موجود است. اما توجه داشته باشید که این گزینه برای اکوسیستم گوشی شما کمی تهاجمی است و سعی در از بین بردن برنامه های غیرمسئولانه دارد.


برای استفاده از این گزینه، منوی تنظیمات را باز کنید و روی برنامه ها و اعلان ها ضربه بزنید. در برخی از دستگاه های اندرویدی، باید به دنبال گزینه Apps یا Manage Apps باشید.

روی All Apps <#> ضربه بزنید و سپس برنامه هایی را که می خواهید ببینید انتخاب و غیرفعال کنید. اگر این گزینه را نمی بینید، از قبل باید لیستی از برنامه ها را در دستگاه خود مشاهده کنید. در این صورت می توانید از طریق آن حرکت کرده و برنامه مورد نظر خود را ببندید.

برنامه را انتخاب کرده و Force Stop را بزنید.

توجه: در برخی از دستگاه‌های اندروید، این صفحه یکی از راه‌هایی است که می‌توانید از آن برای حذف نصب برنامه استفاده کنید.


روی OK یا FORCE STOP ضربه بزنید تا تأیید کنید که می‌خواهید برنامه را ببندید.

پس از توقف برنامه، می توانید دوباره آن را به طور معمول باز کنید. اما بهتر است برنامه را فقط در مواردی ببندید که قصد ندارید به زودی دوباره آن را باز کنید. زیرا باز و بسته کردن مداوم برنامه ها به گوشی شما آسیب می رساند.


اجرای سرویس ها در اندروید را متوقف کنید

خدمات معمولاً چیزی نیست که کاربر به آن علاقه مند باشد. به خصوص با توجه به اینکه معمولاً کاربر به طور پیش فرض تأثیری بر عملکرد آنها ندارد. با این حال، اگر می دانید که خدماتی نمی خواهید و دوست دارید آن را ببینید، می توانید از روش زیر استفاده کنید.


حالت برنامه نویسی را فعال کنید این یک حالت ویژه در دستگاه های اندرویدی شما است که به شما امکان می دهد تنظیماتی را مشاهده کنید که به طور معمول قابل ویرایش نیستند.


گزینه های برنامه نویسی را از تنظیمات > سیستم > پیشرفته فعال کنید. برخی از دستگاه های قدیمی این گزینه را در تنظیمات > سیستم تحت عنوان "گزینه های توسعه دهنده" قرار می دهند.


سرویس های در حال اجرا را انتخاب کنید و به لیست مربوطه بروید. سپس سرویس مورد نظر خود را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.


در کنار آن یک گزینه Stop وجود دارد که می توانید از آن برای پایان دادن به عملیات سیستم استفاده کنید. بسته به نوع دستگاه شما، ممکن است پس از انجام این کار منویی برای تأیید بستن سرویس نشان داده شود.


منبع: شهر سخت افزار

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد