راهنمای گام‌به‌گام تغییر رمز گوشی اپل + تصاویر آن

معمولاً هنگام خرید گوشی اپل، خریداران یک رمز عبور اولیه برای گوشی هوشمند خود تعیین می کنند. با کمک این رمز عبور، اگر Face ID یا Touch ID کار نمی کند و مشکلی برایشان پیش نمی آید، افراد می توانند همچنان از گوشی های اپل خود استفاده کنند. جالب است بدانید که این رمز عبور ثابت نیست و در صورت تمایل قابل تغییر است. اما چگونه؟ با من همراه باشید تا مراحل تغییر رمز آیفون را به ترتیب توضیح دهیم. در ادامه با وبلاگ تکنولوژی همراه باشید.

  

نحوه تنظیم رمز عبور برای آیفون

همه گوشی های iOS دارای قفل رمز عبور هستند. این رمز عبور معمولاً چهار رقمی است. البته اگر آیفون شما آیفون 4 یا مدل بالاتر باشد، قابلیت انتخاب رمز عبور چهار تا شش رقمی یا ترکیبی از حروف و اعداد را دارد. قبل از اینکه نحوه تغییر رمز گوشی اپل را توضیح دهم، به مرحله قبل که رمزگذاری اولیه است می روم. همانطور که در بالا اشاره شد، با وجود ایجاد روش هایی برای حفظ امنیت تلفن همراه در گوشی های اپل مانند انتخاب الگو، حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره، خریداران این محصول به منظور کاهش ریسک، رمز عبور امنیت را تعریف می کنند. روش تعیین این رمز عبور به شرح زیر است:


وارد قسمت تنظیمات شوید: این مرحله اول در تمامی مدل های گوشی اپل یکسان است و حتی برای تغییر رمز گوشی اپل باید وارد این قسمت شوید.

Face ID: اگر گوشی اپل شما دارای قابلیت تشخیص چهره است، باید وارد قسمت Face ID & Passcode شوید.

آیفون با دکمه فیزیکی: اگر آیفونی دارید که دکمه فیزیکی برای قسمت هوم دارد، در قسمت تنظیمات گزینه Touch ID & Passcode را انتخاب کنید.

Turn Passcode On: با انتخاب این گزینه می توانید برای آیفون خود رمز عبور تعیین کنید.


چگونه رمز گوشی اپل را تغییر دهیم

اکنون که با تعیین رمز گوشی های آیفون آشنا شدید، خوب است بدانید که چگونه عوض کردن پسورد آیفون  تغییر دهید. برای تغییر رمز آیفون باید مراحل زیر را انجام دهید:


ورود به قسمت تنظیمات: درست مانند نحوه تنظیم رمز عبور، برای تغییر آن به قسمت تنظیمات گوشی اپل خود مراجعه کنید.

انتخاب Face ID & Passcode یا Touch ID & Passcode: بسته به مدل گوشی اپل که دارید، یکی از این دو گزینه را مشاهده خواهید کرد. روی آن ضربه بزنید.

وارد کردن رمز فعلی: طبق مراحلی که در قسمت قبل توضیح دادم، در گذشته رمز عبور تعیین کرده اید. در این قسمت باید آن رمز عبور را وارد کنید.

تغییر رمز عبور: مرحله اصلی برای تغییر رمز گوشی اپل این قسمت است. پس از وارد کردن رمز عبور فعلی، به پایین صفحه رفته و Change Passcode را انتخاب کنید.

وارد کردن رمز قبلی برای بار دوم: در این قسمت دستگاه دوباره رمز قبلی را می خواهد که باید آن را وارد کنید.

نوشتن رمز جدید: پس از وارد کردن مجدد رمز قبلی، اقدام به تغییر رمز آیفون خود کرده و رمز جدید مورد نظر خود را وارد کنید. قبل از تنظیم رمز عبور جدید، مرحله هفتم را بخوانید.

Passcode Options: آنچه به طور پیش فرض در سیستم عامل iOS تعریف می شود، یک کد شش رقمی است، اما اگر تصمیم به تعریف رمز عبور از نوع دیگری دارید، باید Passcode Options را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه سه حالت انتخاب رمز برای شما نمایش داده می شود:

Custom Alphanumeric Code: با انتخاب این گزینه می توانید ترکیبی از حروف و اعداد را برای رمز عبور گوشی اپل خود انتخاب کنید. دلیل تغییر رمز آیفون برای بسیاری از افراد استفاده از این قابلیت است که در گذشته از آن اطلاعی نداشتند و از آن استفاده نمی کردند و اکنون می خواهند آن را تغییر دهند.

Custom Numeric Code: این گزینه برای انتخاب اعداد به عنوان رمز عبور.

3. کد عددی 4 رقمی: برخی از افراد ترجیح می دهند از رمز عبور چهار رقمی به جای رمز عبور شش رقمی استفاده کنند تا به خاطر سپردن آن آسان شود. این گزینه به آنها اجازه می دهد رمز عبور خود را کوتاهتر و حداکثر چهار رقمی تنظیم کنند.

کد عددی 6 رقمی: با انتخاب این گزینه در واقع رمز پیش فرض اپل را انتخاب کردید. این حالت فقط زمانی برای شما نمایش داده می شود که رمز عبور قبلی شما یکی از سه حالت دیگر باشد.


اما به طور کلی وقتی یک کاربر اپل تصمیم می گیرد رمز گوشی اپل خود را تغییر دهد چه اتفاقی می افتد؟ آیا باید در کوتاه مدت رمز جدیدی برای آیفون خود تعریف کنیم؟ اگر رمز اولیه را تغییر ندهیم، امنیت تلفن همراه به خطر می افتد؟ در زیر به این سوالات پاسخ خواهم داد.


چرا باید رمز آیفون را تغییر دهیم؟

اینطور نیست که تغییر رمز گوشی اپل وظیفه همه کاربران است. بسیاری از افرادی که آیفون دارند در ابتدای خرید گوشی رمز انتخاب می کنند و تا پایان عمر گوشی رمز عبور را تغییر نمی دهند. اما گاهی اوقات شرایطی وجود دارد که لازم است رمز عبور اصلی را تغییر دهید. دو حالتی که این امر را ضروری می کند عبارتند از:


افشای رمز عبور: وقتی برای تلفن خود رمز عبور تعیین می کنید، ممکن است شخص دیگری آن را ببیند. به این ترتیب اگر بخواهد به راحتی می تواند به آیفون شما و اطلاعات موجود در آن دسترسی داشته باشد. در این شرایط توصیه می کنم رمز گوشی اپل خود را تغییر دهید.

افزایش امنیت دستگاه: امروزه حفظ امنیت تلفن همراه موضوع مهمی است که تمامی شرکت های سازنده گوشی به آن اهمیت زیادی می دهند. اپل نیز از این موضوع مستثنی نیست و همین امر امکان انتخاب رمز عبور با ترکیب حروف و اعداد را فراهم کرده است. اگر می خواهید رمز گوشی شما امنیت بیشتری داشته باشد، بهتر است از این قابلیت استفاده کنید. البته این بدان معنا نیست که بدون تغییر رمز گوشی اپل به امنیت آن آسیب وارد کرده اید، اما در هر صورت احتیاط شرط عقل است!


اگر رمز عبور شما قوی است، لازم نیست نگران از دست دادن اطلاعات خود در صورت گم شدن یا دزدیده شدن باشید. زیرا دزد نمی تواند به ایمیل، تقویم، لیست مخاطبین و سایر اطلاعات موجود در گوشی دسترسی داشته باشد.


چه زمانی آیفون از شما رمز عبور می خواهد؟

آیفون از شما می خواهد که رمز عبور خود را در 6 حالت کلی وارد کنید. این حالت ها به شرح زیر است:


روشن کردن گوشی: اگر گوشی شما خاموش است و می خواهید آن را روشن کنید، پس از روشن کردن گوشی باید رمز عبور را وارد کنید.

راه اندازی مجدد گوشی: اگر در شرایطی هستید که نیاز به راه اندازی مجدد گوشی دارید، لازم است در هنگام راه اندازی مجدد سیستم رمز عبور را بنویسید.

باز کردن قفل گوشی: زمانی که گوشی را قفل می کنید، تنها با وارد کردن رمز عبور می توان قفل آن را باز کرد.

به روز رسانی برنامه ها: زمانی که یک به روز رسانی نرم افزار برای شما می آید و می خواهید برنامه ای را به روز کنید، باید رمز عبور را وارد کنید.

بازگشت به تنظیمات کارخانه: گاهی اوقات بسته به شرایط باید گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید تا مشکل حل شود و این کار با وارد کردن رمز عبور قابل انجام است.

تغییر رمز گوشی: برای تغییر رمز گوشی اپل باید رمز فعلی را وارد کنید در غیر این صورت امکان تغییر رمز آیفون شما وجود ندارد.


نتیجه

آنچه در این قسمت برای شما توضیح دادم روش های تعیین و تغییر رمز گوشی اپل بود. همچنین به تفصیل توضیح دادم که چرا با وجود روش های مختلف حفظ امنیت آیفون، باید برای آن پسورد تعیین کرد. امروزه نیاز به افزایش امنیت اطلاعات گوشی به قدری مهم شده است که سازندگان گوشی آن را یک مزیت رقابتی می دانند. اپل این روند را پشت سر نگذاشته و با افزایش گزینه های انتخاب رمز عبور این امکان را به کاربران خود داده است تا از تمامی این ویژگی ها برای محافظت از اطلاعات خود استفاده کنند.


منبع: groovypost

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد