تاثیرآپارتمان

  محیط در سطوح مختلفی رفتار را تحت تأثیر قرار می دهد. رفتارهای آنی، تابعی از وضعیتی هستند که در آن اتفاق می افتند. برای مثال، آرایش مبلمان و اثاثیه در یک اتاق بر شیوهٔ تعامل افراد در آن اتاق با یکدیگر، تأثیر می گذارد. 


شخصیت مردم یک کشور، توسط طبیعت و نوع محیطی که برای مدتی طولانی در آن زندگی می کنند شکل می گیرد. تفاوت های نژادی در شخصیت، تا حد زیادی، به تفاوت محیط هایی که مردم نژادهای مختلف برای چندین نسل در آن زیسته اند. بستگی دارد. 


برای مثال، آب و هوا بر روی خلق و خوی انسان تأثیر می گذارد. آب و هوای سرد مردم را فقال و سختکوش می کند. احتمال انجماد، باعث ایجاد حسی ناامنی می شود و در یک محیط سرد، فرد باید به طور مداوم کار کند تا بدنش را گرم نگه دارد. مردمی که در نواحی سردسیر زندگی می کنند باید برای زندگیشان از قبلی برنامه ریزی کنند، غذا و وسایل


گرمایی ذخیره کنند و لباس ها و کفشی های مناسب برای زمستان فراهم سازند. محیط نامساعد و دشوار، مردم پرخاشگر و جسور می کند مردم این گونه محیط ها آدم هایی عمل گرا بار می آیند و رویکرد آنان به محیط، تجاوزگرانه، رقابت جویانه برد بردارانه است. 

گفته هی شود که علم و فناوری، نتیجه این نوع رویکرد بله محیط است در نقطه مقابل، مردمی که در آب و هوای گرم زندگی می کنند، معمولا آدم هایی غیرفغال و کم توجه هستند. ویژگی این نوع خلق و خو، تنبلی و سستی است. کار کردن در مکان های بسیار گرم، به خاطر عرق کردن و زود خسته شدن، ناخوشایندهوا، گرایشی به تسلیم شدن، دست برداشتن و پذیرفتن شرایط را تقویت می کند و رویکرد به محیط، همراه با ترسی و خرافات است . 


آب و هوای معتدل، مردمی با خلق و خوی خالص و معتدل بار می آورد. ویژگی این نوع خلق و خو، آگاهی از خود و رابطه با محیط است. 


زندگی این افراد در هماهنگی با محیط است و بینشی که نسبت به نقش محیط در بهبود زندگی دارد، باعث احساسی نیاز به حفظ محیط طبیعی می گردد. ویژگی خلق و خوی معتدل، کلی گرایی، شهودی بودن و متوازن بودن است-[۱۲]. حالی با توجه به این خصوصیات اخلاقی متفاوت و فرهنگ و منشی های گوناگون در مناطق مختلف باعث شده افراد با گویش های متفاوت در یک مجتمع جمع شوند که این تفاوت فرهنگی و نگرشی ها باعث ایجاد معضلاتی در مجتمع می شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد