تفاوت گل کامل با گلس معمولی چیست

گلس کامل چیست؟


گلس معمولی همان شیشه تخت است که در بازار دیده ایم. این شیشه در گوشی های خمیده ظاهر ناخوشایندی دارد. لبه های شیشه در کار با گوشی اختلال ایجاد می کند و به طور کلی استایل گوشی را به هم می زند. اما گلس تمام صفحه عموما روی صفحه نمایش گوشی قرار می گیرد و لبه های آن دقیقا به جایی ختم می شود که صفحه نمایش به پایان می رسد و در حین کار با گوشی به هیچ وجه تداخلی ایجاد نمی کند.


اصولا تفاوت شیشه فول گلس با شیشه معمولی در میزان پوشش صفحه نمایش است. گل های معمولی را بارها دیده اید. بیشتر گلهای قدیمی صاف بودند. اما اکنون با استفاده از فناوری های جدید، عینک های خمیده تولید می شوند تا از گوشی های جدید به خوبی محافظت کنند. می دانید که قیمت یک صفحه نمایش خمیده حتی بالاتر است. در صورت آسیب دیدگی برای تعمیر و تعویض صفحه نمایش باید هزینه زیادی پرداخت کنید، بنابراین استفاده از گلس فول کاور برای گوشی های خمیده ضروری است.


شیشه فول کاور از نظر نصب مشکلی ندارد. اگر برای گوشی خود گلس استاندارد بخرید، خواهید دید که کاملا متناسب با ابعاد صفحه نمایش هستند و به راحتی روی گوشی نصب می شوند. نحوه نصب شیشه تمام چسب سه بعدی را اینجا ببینید. اگر لیوان شما چسبناک است، می توانید نحوه نصب شیشه چسبنده را در اینجا مشاهده کنید.


تفاوت بین شیشه تمام چسب و چسب گرد چیست؟

چسب گرد شیشه ای


شیشه کامل گاهی اوقات با شیشه کامل چسب اشتباه گرفته می شود. به طور کلی از نظر نوع نصب چسب و شیشه می توان آنها را به دو دسته تقسیم کرد.


شیشه فول چسب: این لیوان دارای چسب سیلیکونی در تمام سطح بشقاب می باشد. یعنی همه جا به صفحه میچسبه.

شیشه گرد چسب: شیشه گرد چسب فقط در کناره ها و لبه ها می چسبد. به آن شیشه حاشیه ای نیز می گویند. اگر دقت کنید می بینید که یک لایه سیاه دور آن وجود دارد و فقط در این قسمت ها چسبنده است.

شیشه فول کاور می تواند هم چسب کامل و هم چسب گرد باشد. در واقع اکثر عینک های فول در هر دو مدل ارائه می شوند زیرا از نظر سبک متفاوت هستند. یا برخی ترجیح می دهند از شیشه دور چسب استفاده کنند تا هیچ گونه چسبی روی سطح بشقاب نباشد. (توجه: چسب های سیلیکونی پس از جدا شدن شیشه به راحتی از روی صفحه نمایش جدا می شوند.)


سایت منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد