معایب چت

استفاده بیش از حد از چت های آنلاین نامناسب می تواند منجر به اختلالات روانی طولانی مدت در افراد شود. زیرا هر چه فاصله بین دنیای واقعی و دنیای خیالی بیشتر باشد، می تواند منجر به افسردگی و اختلالات روانی در افراد شود.

* با توجه به اینکه اکثر کاربران چت روم جوانان ناآشنا با واقعیت های اجتماعی هستند، افراد سودجو و فرصت طلب حضور گسترده ای در برخی از چت روم ها دارند و به دنبال فرصت هایی برای فریب جوانان و سوق دادن آنها به سمت بزهکاری هستند. .

* برخی از چت روم ها هستند که نیازی به رعایت اصول اخلاقی ندارند، بنابراین افرادی که از این چت روم ها استفاده می کنند دچار فساد اخلاقی و فکری می شوند. برای حفظ اخلاق، اکثر این چت روم ها توسط مراجع ذیصلاح مسدود می شوند.

* آشنایی اینترنتی نیز پدیده ای جدید و در حال گسترش است و برخی از جوانان برای آشنایی با همسر آینده خود وارد محیط چت می شوند. به این ترتیب کار با خود را سخت تر می کنند. ای ممکن است باعث هلاکت دنیا و آخرت آن شخص شود.

* غیر از کسانی که نیازهای مختلفشان آنها را به سمت چت روم ها سوق می دهد، عده ای به قصد شوخی و فریب سایر کاربران وارد چت روم می شوند و از دادن اطلاعات نادرست و تمسخر دیگران لذت می برند.

به طوری که برخی افراد متاهل، پیر یا فقیر خود را مجرد، جوان و ثروتمند رها می کنند. برخی از افراد چت کننده حتی در برخی موارد خود را در حال تغییر هویت جنسی معرفی می کنند

* فرد با ناآگاهی و نادرست بسیاری از اطلاعات و مسائل شخصی خود را از دست می دهد.

* گاهی اوقات فردی ناآگاهانه از چت برای ایجاد رسوایی استفاده می کند.


* غیر قابل اعتماد بودن اطلاعات رد و بدل شده در چت ها و گفتگوهای آنلاین.

* در صورت عدم استفاده صحیح، ضرر جانی و مالی فرد در این راه نادرست است.

* برای خود مشکلات سیاسی و اجتماعی ایجاد کنید.

* آشفتگی روحی، عقیدتی و اخلاقی. و ده ها آسیب دیگر با استفاده از این وجود دارد.


نکاتی که باید در نظر داشته باشید

* اگر نیاز فوری دارید از چت استفاده کنید

* در صورت نیاز و در صورت نیاز از چت استفاده کنید.

* با کسی یا ناکس چت نکنید.

* از دادن اطلاعات به افراد ناشناس خودداری کنید.

* فریب سخنان فریبنده را نخورید. اوه، شاید آنها دروغ هستند.

* با جنس مخالف چت نکنید مگر اینکه محرم یا استاد کاربر باشند.

* با چت برای همسریابی نرفت.

* هرگز در چت کلمات زشت و غیرقانونی ننویسید.

* با کسانی که با دیدگاه شک آشنا نیستند برخورد کنید.

* رمز ایمیل، وبلاگ یا سایت را در چت ندهید.

* مشخصات، آدرس و غیره را به کسی ندهید

نتیجه


 تعداد چتروم  ایرانیان در شبکه جهانی وب بسیار زیاد است و موضوعات مختلفی از جمله علمی، سیاسی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و دوستیابی را در بر می گیرد. نکته قابل توجه این است که بیشتر چت روم هایی که در دسترس نیستند خالی هستند. چت باکس های ایرانی، کاربرد اصلی چت به عنوان ابزاری برای تبادل نظر چندان به چشم نمی آید و برای بسیاری از آنها به یک عادت روزمره تبدیل شده است. چت مزایا و معایبی دارد، اما اگر شروع یک رابطه از طریق چت خوب و مناسب باشد، می تواند به نتایج بسیار خوبی بخصوص در روابط اجتماعی منجر شود. به این ترتیب می توان به راحتی با دیگر مردم کشور و جهان ارتباط برقرار کرد و این موضوع با توجه به شرایط اجتماعی و اقلیمی حاکم بر کشور برای ایرانیان بسیار ایده آل است. اکثر کاربران ایرانی چت این را به صورت تجربی یاد گرفته اند و به دلیل عدم آموزش لازم، فرهنگ استفاده صحیح از آن را نمی شناسند. چت در دنیای مجازی و کاملا رایگان انجام می شود و اگرچه این فناوری در خارج از ایران تولید می شود، اما، این دنیای مجازی را می توان به نفع خود و متناسب با فرهنگ و نیاز کشور تغییر داد. متأسفانه در انجمن های شبکه جهانی وب زبان های محلی تحت سلطه زبان های بین المللی است و این امر باید مورد توجه مسئولان فرهنگی قرار گیرد. باید فرهنگ ایرانی و فارسی آن را در این فضای مجازی حفظ کرد و به دیگر کاربران جهان معرفی کرد. چت فقط یک ارتباط الکترونیکی است و ماهیت مخاطب در این دنیای مجازی کاملاً مشخص نیست. در جامعه ایران به دلیل محدودیت های روابط، این نوع ارتباطات الکترونیکی در دنیای مجازی رواج بیشتری یافته است. چون در ایران هنوز سواد اینترنتی وجود ندارد و آمار استفاده از اینترنت در مسائل تجاری و بازاریابی کم است، رویکرد جامعه به چت بیشتر است. با توجه به جمعیت بالای نسل جوان ایران، این آمار کمتر از سایر کشورهای جهان است. بهترین مزیت چت ارزان بودن آن است و دیگر اینکه کاربر می تواند در هر زمانی از شبانه روز به راحتی با دیگران در هر نقطه از جهان ارتباط برقرار کند. گپ زدن همچنین می تواند منجر به آسیب های اجتماعی شود. استفاده بیش از حد از چت می تواند منجر به نوعی اعتیاد در کاربر شود و در بسیاری از موارد دیده شده است که کاربران زمان زیادی از روز خود را با چت تلف می کنند. با توجه به عدم آموزش های لازم در مورد نحوه استفاده صحیح از اینترنت، آن است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد