ویژگی های یک مبل خوب

مبل راحتی مدلی از مبل های موجود در بازار است که در سالن های پذیرایی یا اتاق نشیمن مورد استفاده قرار می گیرد. چیزی که این مبل ها را منحصر به فرد می کند ساختار راحت آن هاست تا در نشستن های طولانی احساس خستگی نکند.


به گزارش ایسنا، به نقل از هایپر دکور، مبل مدلی از مبل های موجود در بازار است که در تالارهای پذیرایی و یا اتاق نشیمن مورد استفاده قرار می گیرد. چیزی که این مبل ها را منحصر به فرد می کند ساختار راحت آن هاست تا در نشستن های طولانی احساس خستگی نکند. در ایران مبل بیشتر از سایر مبل ها مورد توجه و استفاده قرار گرفته است. در بازار مبل، انواع مبل راحتی را مشاهده می کنید که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود:


 کاناپه

مبل ها مبل های دو یا سه نفره هستند. اصولاً در تمامی ست های راحتی مبل وجود دارد، اما می توانید از مبل به عنوان مبل تکی نیز در چیدمان منزل خود استفاده کنید.


 لاوست

اصطلاح Love برای مبل دو نفره استفاده می شود. این نوع مبل ها فضای کمی از خانه را اشغال می کنند، بنابراین بیشتر در خانه های کوچک استفاده می شوند. پایین ترین مبل در چیدمان اولیه خانه جلوی تلویزیون قرار می گیرد.


عاشق مبل

 روتختی: بسیاری از خانه ها به دلیل فضای محدود مجبور به استفاده از مبل هایی هستند که تبدیل به تخت می شوند. از این نوع مبل برای دفاتر اداری و ... نیز استفاده می شود.


 L شکل

مبل ال شکل یک مبل مدرن است که در سال های اخیر مورد توجه ویژه قرار گرفته است. این مبل ها باید در گوشه یا گوشه اتاق قرار گیرند. در بازار مبل نیز می توانید مبل های ال تخت را ببینید.


فانتزی

مبل فانتزی به مبل های مدرنی گفته می شود که ظاهری متفاوت با مبل های دیگر دارند.




مبل فانتزی

یک مبل راحتی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

بسیاری از افراد هنگام خرید مبل فقط به قیمت و ظاهر آن توجه می کنند. اما در خرید مبل باید به نکات مختلفی از جمله فضای خانه نیز توجه کرد. قبل از انتخاب مبل باید فضای خالی خانه را به درستی سنجید. مبل ها نباید به اندازه ای بزرگ باشند که فضای خانه را کوچکتر از حد معمول کرده و امکان حرکت را محدود کنند. در انتخاب مبل علاوه بر فضای خانه باید به موارد زیر نیز توجه کرد:


1- اگرچه میزان چوب استفاده شده در مبل نسبت به سایر مبل ها کمتر است، اما جنس چوب نقش مهمی در تعیین طول عمر و دوام مبل دارد. در ایران از چوب نراد بیشترین استفاده را برای مبل راحتی می شود، اما گاهی تولیدکنندگان از چوب سفید و سایر چوب های بی کیفیت استفاده می کنند. لازم است از نوع چوب استفاده شده در مبل پرس و جو کنید. لازم به ذکر است که گاهی در ساختار مبل ها از مصنوعات چوبی مانند ام دی اف، نئوپان و ... نیز استفاده می شود.


2- پارچه استفاده شده در مبل نیز بسیار مهم است. پارچه باید قابل شستشو باشد و رنگ آن با نور خورشید یا به مرور زمان تغییر نکند. هنگام تکیه دادن پارچه نباید عرق کند.


3- باید به اسفنج استفاده شده در صندلی مبل توجه ویژه ای شود. هرچه اسفنج متراکم تر و محکم تر باشد، بهتر است زیرا ماندگاری بیشتری خواهد داشت. همچنین صندلی مبل باید استاندارد و مطابق با اصول ارگونومیک باشد. پشت مبل نیز باید بتواند از گردن، شانه ها و پشت به خوبی محافظت کند.


4- رنگ مبل با رنگ دیوار، کف، فرش و پرده هماهنگ باشد. به افرادی که عادت به تعویض سریع مبل های خود ندارند توصیه می شود از رنگ های خنثی استفاده کنند.


5- برخی از مبل ها با وجود حجیم بودن ظرفیت محدودی دارند. هر چه تعداد مبل ها بیشتر باشد بهتر است.


6- اتصالات استفاده شده در مبل باید به درستی بررسی شود. مبل باکیفیت دارای پایه و چارچوب یکپارچه است یعنی میزان اتصالات به کار رفته در آن محدود و نامشخص است. لازم به ذکر است که مبل با اتصالات محکم به هیچ وجه جیرجیر نمی کند.


۷- در نهایت وزن مبل راحتی را نباید نادیده گرفت. هر چه مبل ها سبک تر باشند، جابجایی آن ها راحت تر خواهد بود.


تمام موارد ذکر شده در بالا به خوبی نشان می دهد که خرید مبل یک امر تخصصی است و نیاز به دقت و توجه زیادی دارد. با توجه به اینکه بسیاری از خریداران مبلمان راحتی در این زمینه تخصص کافی ندارند، بهتر است از فروشگاه های معتبر خرید کنند. هایپر دکور یکی از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی است که امکان خرید مبل راحتی را برای تمامی ایرانیان فراهم کرده است. افرادی که به دنبال خرید مبل ارزان و باکیفیت هستند می توانند به دلایل مختلف به این فروشگاه مراجعه کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد