مواد افزودنی معدنی بتن

در حال حاضر به دلیل اهمیت توجه به محیط زیست، استفاده از مواد بازیافتی رواج یافته است. افزودنی های معدنی نه تنها هزینه تولید بتن را کاهش می دهد بلکه به محیط زیست نیز آسیب نمی رساند. این افزونه ها به شرح زیر است:


خاکستر بادی

خاکستر بادی یکی از محصولات جانبی تولید شده توسط نیروگاه های زغال سنگ است. خواص این افزودنی به میزان زغال سنگ مصرفی بستگی دارد.


خاکستر باد جایگزین مناسبی برای سیمان پرتلند در تولید بتن است و خواص آن را بهبود می بخشد. تولید سیمان منجر به تولید گازهای گلخانه ای می شود، بنابراین استفاده از خاکستر بادی به جای سیمان می تواند گام موثری در جهت حفاظت از محیط زیست باشد.


نانوالیاف کربنی

از این افزودنی ها برای افزایش خواص بتن مانند مقاومت فشاری و سلامت استفاده می شود. الیاف کربن استحکام کششی و رسانایی بسیار بالایی دارند و در نتیجه خواص الکتریکی و مکانیکی بتن را افزایش می دهند. این مواد برای یخ زدایی در بتن استفاده می شود و منجر به رسانایی بتن می شود.


فوم سیلیس

فوم سیلیس محصولی از کوره های قوس الکتریکی است و در هنگام تولید سیلیکون و آلیاژهای فروسیلیس تولید می شود. ذرات این ماده در مقایسه با خاکستر بادی بسیار کوچکتر است.


این ماده باعث افزایش پایداری و مقاومت بتن می شود، اما برای افزایش عملکرد بتن نیاز به افزودنی های فوق روان کننده دارد.


سرباره آتشفشانی

سرباره آتشفشانی خاصیت هیدرولیکی دارد و می تواند به عنوان جایگزین بسیار مناسبی برای سیمان پرتلند استفاده شود. این افزودنی محصول جانبی صنعت فولاد است.


متاکائولین واکنشی

از این ماده برای تولید بتن با رنگ روشن استفاده می شود. متاکائولین راکتیو مقاومت بتن را افزایش می دهد و در جاهایی استفاده می شود که ظاهر کار مهم است.


نمای بتنی

محصول بتنی

از بتن در ساخت بسیاری از محصولات استفاده می شود. به عنوان مثال، محصولات بتنی شامل منهول بتنی، قالب بتنی، میز و نرده بتنی، دیوار بتنی پیش ساخته، خانه پیش ساخته بتنی، پانل بتنی، ساختمان بتنی، سایبان بتنی، سازه بتنی، قالب بتنی استاندارد، دیوار بتنی، تجهیزات بتنی و جعبه گل بتنی است. خاطر نشان.


الزامات بتن ریزی

بتن ریزی یکی از مراحلی است که در اجرای بتن و پس از آماده سازی آن صورت می گیرد. از جمله ابزارهای مورد نیاز برای انجام این کار می توان به اسپیسرها، قالب بتن، الیاف بتن، مواد آب بندی بتن و بتن ریز اشاره کرد.


قیمت بتن آماده

اگر به دنبال خرید بتن آماده هستید، حتما باید با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید، زیرا بتن آماده در گریدهای مختلفی ارائه می شود. بنابراین با توجه به نوع کاربری آن باید از قیراط مخصوص استفاده کنید.


نکات پایانی

آنچه در این مقاله در مورد سازنده گفتیم ارائه نکات تکمیلی در مورد بتن و انواع آن و همچنین ویژگی های منحصر به فرد آن است. همانطور که قبلا ذکر شد، بتن یکی از پرمصرف ترین مصالح در ساختمان سازی است.


به عنوان مثال از این متریال در اجرای سازه های بتنی، کفپوش بتنی روسازی، طراحی سازه های بتنی، میز بتنی و ... استفاده می شود که سازندگان از نظرات و انتقادات شما در این زمینه استقبال می کنند. با ما در ارتباط باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد